2011. augusztus 20., szombat

Versmondó versenyen voltam


Igazi mézeskalácsot lehetett díszíteni . 


Én ezt  a verset mondtam a városi versmondók találkozóján.
Erdős Virág
Dal a segítségről

Segítenél? -hallom folyton.
Hogyne, máris jövök!-mondom.
Idébb húzom, odább tolom,
Pedig van elég bajom.

Na és mások? Nézzük csak!
Más is segít másoknak?
Akármikor? Akárkinek?
Mindegy hányszor? Hogyan? Minek?

Anyu segít, eddig stimmel.
Csuklasz? rögtön fut a vízzel.
Ne csodálkozz rajta, pupák:
az anyukák ilyen furák.

Ha a szíved sajog olykor.
Kisegíthet? Csak a doktor.
Bekapod a pirulát,
és megúszod a kolerát.

Ha pudingot ennél habbal,
a hugicád segít abban.
S ha majd utolér az aggkor,
az unokád segít akkor.

Jaj, de sokszor nincs mit tenni.
Nem segít már senki, semmi.
Dédi sír, de közben azért
örül, ha fogod a kezét.

Ha neki jó, neked is,
örül a te szíved is, mert
ebben a bizonyos
,,szeretet- dologban"
közben egy egészen
rafinált dolog van:

Annak is egy csomót segít,
aki per pillanat
segít.



Legjobban nekem Varró Dániel Szösznéne című verse tetszett.




Az első helyezett Juhász Magda: Álomhajó című verse lett.
A 3. pedig Cinca Katica Banya-tanya című verse.


Néhány további elhangzott vers:

Pákolitz István: Szilvalekvár
Kis Benedek: Vadászkaland
Kovács Barbara: Hova növök
Kovács Barbara: Pöttyös zsebkendő
Nagy Bandó András: Víziló busz
Ladányi Zoltán: Az első  pogácsa
Gyurkovics Tibor: Marcipános


A versmondó verseny díszvendége Buda Ferenc volt.


Buda Ferenc: 
Búza közt táncolok


Búza közt táncolok,
bárány, ne taposs rám!
Pipacs vagyok, sejhaj!
Lobog piros szoknyám!



1 megjegyzés:

  1. Köszönöm, hogy a sok jó vers közül engem választottatok.

    Szeretettel: Juhász Magda

    VálaszTörlés